مهارت های نرم افزاری

آموزش تغییر سرعت فیلم در پریمیر

تاریخ انتشار: 3 سال پیش
زمان مطالعه: 6 دقیقه
0 نفر دوست داشتن!
0 نفر نظر دادن
آموزش تغییر سرعت فیلم در پریمیر

سلام، در آموزش قبل با همافکت‌گذاری و ترنزیشن‌گذاری در کلیپ را یاد گرفتیم. امروز قصد داریم به کلیپ سرعت بدهیم یا آن را کند کنیم. حتما کلیپ‌هایی را دیده‌اید کهslow motion هستند و وجود این تکنیک در این کلیپ‌ها، جذابیت بصری آن‌ها را دو چندان کرده‌است و نکته جالب این اتفاق، این است که پیاده‌سازی این تکنیک بسیار راحت‌تر از آنچه فکر می‌کنید است. پس تا پایان آموزش امروز در کنارلینوم باشید. طبق آموزش‌های گذشته و قرار همیشگی، ابتدا کلیپ موردنظر را واردtimeline می‌کنیم.

برای مشاهده پلان با سرعت معمولی، می‌توانیدspace را بزنید و برای مشاهده پلان، روی دور تند رو به جلو، از کلیدL استفاده کنید و برای مشاهده پلان، روی دور تند رو به عقب، کلیدJ را بزنید.

این کلیپ به این شرح است که لیوانی خالی از آب داریم به همراه انعکاس آن. بعد از آغاز کلیپ، لیوان به تدریج با آب پر می‌شود.

حالا من قصد دارم تا بین سرعت پرشدن آب در لیوان و انعکاس آن، تمایز قائل شوم و کاری کنم تا آب در یکی از این دو، کندترریخته‌شود. در ابتدا باید با نگه‌داشتن دکمهAlt از روی کیبورد، یک کپی از پلان خود بگیریم و آن را بالای پلان اولیه قرار دهیم.

 

درقدم بعدی برای جداسازی دو لیوان از هم، از افکتcrop استفاده می‌کنیم. برای این‌کار، طبقآموزش افکت‌گذاری، در پانلEffects،crop را سرچ کرده و آن را روی پلان اول قرار می‌دهیم.

حالا باید در پلان کپی‌شده، لیوان منعکس‌شده را حذف کنیم، یعنی به عبارتی دیگر باید نیمه پایینی کلیپ حذف شود. برای این‌کار، پلان اولیه را خاموش می‌کنیم. برای خاموش کردن هر پلان، کافیست بر روی علامت چشمی که در کنار آن پلان است، کلیک کنید.

حالا پلان کپی‌شده را انتخاب می‌کنیم و واردEffect Control می‌شویم، تا مقدارBottom را به 50% افزایش دهیم؛ هدف از این‌کار، حذف نیمه پایینی عکس یا همان انعکاس لیوان است.

در قدم بعد، پلان پایینی را روشن می‌کنیم تا هر دو پلان را ببینیم. حالا باید سرعت پلان بالایی را کاهش دهیم. برای این‌کار از کلید ترکیبیCtrl+R استفاده می‌کنیم تا واردClip Speed/Duration شویم و در این ناحیه سرعت پلان را از 100 به 50 کاهش می‌دهیم تا پلان حالتslow motion بگیرد.

بعد از انجام این‌کار‌ها، با زدنspace می‌توانید خروجی کار را ببینید و مشاهده کنید که آب در لیوان بالایی، کندتر از لیوان پایینی ریخته می‌شود.

حالا به سراغ پیاده‌سازی تکنیکreverse یا معکوس‌سازی می‌رویم. در ابتدا پلان بالایی را هم‌اندازه پلان پایینی می‌کنیم.

هدف از این تکنیک این است که همزمان با اینکه آب در لیوان پایین ریخته می‌شود، لیوان بالایی خالی از آب شود.

برای این‌کار، پلان بالایی را انتخاب می‌کنیم و مجددا کلید ترکیبیCtrl+R را می‌زنیم و این‌بار تیکReverse Speed را فعال می‌کنیم.

در این مرحله، کار ما به پایان می‌رسد و با زدن دکمهspace می‌توانید خروجی نهایی را مشاهده کنید.

امیدوارم که از این تکنیک هم لذت برده‌باشید.

بالینوم، همراه باشید.

 

0 نفر نظر دادن

نظرهای شما

نظر شما دربارۀ این مقاله چیه؟