مهارت های نرم افزاری

افکت گذاری یک ویدیو در پریمیر

تاریخ انتشار: 3 سال پیش
زمان مطالعه: 6 دقیقه
0 نفر دوست داشتن!
0 نفر نظر دادن
افکت گذاری یک ویدیو در پریمیر

سلام ، در آموزش قبل با همجداسازی صدا از تصویر را یاد گرفتیم. در این پستلینوم با این دانسته‌ها قصد داریم برای تولد داستین هافمن یک کلیپ تولد بسازیم. طبق آموزش‌های قبلی ابتدا باید فایل‌های خود را باctrl+I وارد پانلproject کنیم. من برای ساخت این کلیپ به تعدادی عکس و یک آهنگ پس‌زمینه نیاز دارم و در قدم بعدی باید آن‌ها را وارد پانلTimeline کنیم. شما می‌توانید عکس‌ها را تک به تک یا یکجا وارد پانل کنید و بعد آهنگ را هم وارد پانلTimeline می‌کنیم.

همان‌طوری که مشاهده می‌کنید، طول آهنگ بیشتر از طول تصاویر است؛ برای رفع این مشکل طبقآموزش جداسازی صدا از تصویر، باید اضافی آهنگ را حذف کنیم.  با زدنspace، کلیپ راplay می‌کنیم. در این حالت عکس‌ها به طور ناگهانی و خیلی ساده تغییر می‌کنند. برای رفع این مشکل، باید ازeffect ها وtransition ها استفاده کنیم.

effect وtransition چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

effect به کل یک کلیپ یا پلان داده می‌شود یعنی از ابتدا تا انتهای آن پلان،effect را به خود می‌گیرد ولیtransition را فقط بهcut ها یا همان برش‌ها می‌دهیم.

به طور مثال در این آموزش برای تغییر از یک عکس به عکس دیگر ، باید در محل برش بین این دو عکس، یکtransition اعمال کنیم. برای اعمالeffect یاtransition ، باید از سمت راست پانلproject ، دو فلش را انتخاب کرده و رویeffects کلیک کنیم.

شما می‌توانید ازvideo transition های موجود در پریمیر استفاده کنید یا می‌توانید یکسریpreset دانلود کنید و آن‌ها را اعمال کنید.

اگرpreset ای را دانلود کردید و قصد داشتید آن را وارد محیط پریمیر کنید، کافیست رویpreset کلیک راست کرده،import preset را بزنید وpreset موردنظر را وارد کنید.

در قدم بعدی، برای اعمالeffect به هر عکس، باید آنeffect را به داخل عکس در پانلTimeline،drag کنید.

 برای اعمالtransition ، باید آن را در محل برش‌های بین دو عکس قرار دهیم.

نکته‌ای که وجود دارد این است که شما باdouble کردن بر رویtransition اعمال شده، می‌توانید زمان آن را کاهش یا افزایش دهید.

برای ایجاد تغییر درeffect های اعمال‌شده نیز کافیست در پانلTimeline یکبار بر روی عکسی کهeffect بر روی اعمال شده کلیک کنید و سپس وارد پانلEffect Controls شوید، در اینجا می‌توانیدpostion یا مکان،opacity یا وضوح و سایر موارد را درeffect اعمال‌شده تغییر دهید.

بعد از افکت گذاری و ترنزیشن گذاری، با زدن کلیدHome از رویkeyboard، پلان را مجدداplay می‌کنیم و هنگامی که به آخر پلان می‌رسیم، مشاهده می‌کنیم که هم تصویر و هم آهنگ ناگهان قطع می‌شوند. برای اینکه با پایان کلیپ، آهنگ و تصویر هم به آرامی محو شوند و به پایان برسند، باید اقدامات زیر را انجام دهیم.

برای تصویر از قسمتeffects،Video Transition را انتخاب می‌کنیم، سپس واردDissolve می‌شویم و در نهایتDip to Black را به پایان تصویر خود، اعمال می‌کنیم. با این کار هنگام اتمام کلیپ، تصویر ما به آرامی سیاه و محو می‌شود.

برای آهنگ از قسمتeffects،Audio Transition را انتخاب می‌کنیم ، سپس واردcross fade می‌شویم و در نهایتExponential Fade را انتخاب کرده و به انتهای آهنگ آن را اعمال می‌کنیم. با این عمل، در پایان کلیپ، صدای آهنگ ما  به آرامی کاهش می‌یابد و در نهایت قطع می‌شود.

با ما همراه باشید.

0 نفر نظر دادن

نظرهای شما

نظر شما دربارۀ این مقاله چیه؟